8 Ocak 2011 Cumartesi

Tanios Kayası - Amin Maalouf

Tanios Kayası
Amin Maalouf
Yapı Kredi Yayınları
Bir kitapla daha buradayım.Finallerin başlamasına günler kala ben hala kitaplarla yatıp kalkıyorum.Bunlardan biride Tanios Kayası.Sevdiğim yazarlardan biri olan Amin Maalouf'un ödüllü romanlarından biri.Daha önce Semerkant kitabını okumuş ve çok beğenmiştim.Ondan sonra bu ikinci okuduğum kitabı oldu.Yazarın diğer kitaplarında olduğu gibi yine doğudan güzel bir hikaye yakalamış.Çok uzak değil 1850'li yıllar. Osmanlı'nın Mısır valisi Mehmet Ali Paşa'lı dönemde geçen yaşanmış bir olayı anlatıyor.Olay Mısır'da o dönemde Dağ diye anlandırılan önemli bir yerde Kfaryabda adlı bir köyde geçiyor.Derebeylikle yönetilen köyde hikaye çoğunlukla  köyün Şeyhi Francis,Kahyası Gerios ,Kahyanın karısı Lamia ve oğlu Tanios arasında geçiyor.Romanda aşk,ihanet,sevgi,nefret,sadakat,intikam,tarih,politik hesaplar ve oyunlar hep iç içe.Ana konunun haricinde gerisinin kurgu olması sonda beni biraz üzdü.Çünkü kitapta önemli mekanlardan biri olan Şeyhin sarayını merak edip internette biraz bakındım ancak hiçbir şey bulamayınca hayal kırıklığı yaşadığımı söyleyebilirim.Özellikle de tarihi konular işleyen kitaplarda ki mekan ve yerleri gerçekte görmek benim için kitabı biraz daha anlamlı hale getiriyor.Bunun dışında kitapta eksikler ve bazı bölümlerde kopukluklar mevcut ancak bunlara rağmen okunabilecek güzel bir kitap.Ayrıca Amin Maalouf'un bundan sonra okuyacağım kitabı Doğunun Limanları'nı da listeme ekliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder