10 Ocak 2011 Pazartesi

Sil Baştan - Ken Grimwood

Sil Baştan
Ken Grimwood
Koridor Yayıncılık
Kitabın arkasında yukarıdaki açıklama var.Bu yazıyı okuduktan sonra konusu ilginç geldi.Birde kitapla sürekli karşılaşınca almaya karar verdim.Ancak okumaya başladıktan sonra çok büyük hayal kırıklığına uğradım.Kitabın üçte ikisini zar zor okudum.Okurken sıkıntıdan patladım.Geri kalan kısmı başlarına göre daha iyi olduğunu söyleyebilirim.Kitabın en sevmediğim yanı ise mekan isimleri.Çok fazla cadde sokak şehir isimleri.Tabiki bu yerlerin neresi olduğu hakkında hiçbir fikrim olmayınca öyle saf saf okuyup geçmekle kalıyorum.Hoşuma giden yanlarında biri ise kitabın akışı içinde dönemin ekonomik,sosyolojik ,politik olaylarını vurgulaması.Konusuna gelince baş karakter Jeff'in tekrar tekrar ölümünü ve her seferinde hayatını tekrar yaşaması.Jeff her hayatında farklı amaçların peşinde koşturuyor.Tabiki zaman bol olunca yapacak şey çok oluyor.Bir yaşamında para peşinde,diğer bir yaşamında eğlence,bir diğerinde iyi bir aile hayatı vs vs .Kitabın finalini ise beğendim.Açıkçası aklımdan geçirmediğim bir sondu.Beğendiğimi söyleyemeyeceğim.Kitapta mantık aramak hata olur ama sonu saçmaydı bence.Biraz Türk filmi tadında bitti.Okumasanız çok şey kaybetmezsiniz.Ancak konusu benimki gibi ilginizi çektiyse okumanızda fayda var yinede.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder