5 Mayıs 2011 Perşembe

Az - Hakan Günday


Az
Hakan Günday
Doğan Kitap
Önceleri Hakan Günday ismini arkadaşlarımın arasında sık sık duymuş ve olumlu eleştiriler almıştım.Yeni çıkan kitabı nedeniyle son zamanlarda bir çok yerde Az ile karşı karşıya gelince hemen gidip bu kitabı aldım.Neticesiyle Hakan Günday'ın okuduğum ilk kitabı Az oldu.

Kitap çok akıcı ve sade bir dille yazılmış.Aslında son zamanlarda böyle sürükleyici bir romana gerçekten ihtiyacım varmış onu anladım.Kitabın kurgusu da oldukça başarılıydı.Kitap çok hızlı ve şiddetli bir şekilde başlayıp sonlara doğru özellikle finalinde baştaki etkiyi biraz kaybettiğini söyleyebilirim.Yani sonunda işte budur diyemedim.


Kitapta altı çizilecek çok güzel cümleler ve eleştiriler mevcut.Ayrıca hepimizin gördüğü ve bildiği bazı gerçeklere Günday'ın farklı bakış açıları getirmesi de kitabın güzelliklerinden.

Kitabın ikinci bölümünde Oğuz Atay önemli bir yer kaplıyor.Oğuz Atay ile ilgili pek fazla bilgim yoktu o bölümleri okurken biraz utandım doğrusu.Özellikle Atay'ın Tutunamayanlar'ını okumak için sabırsızlanıyorum.Oğuz Atay sevenler için bu bölümler bir hayli etkileyici.

Genel olarak Az'ı ve Günday'ın tarzını sevdim.Yine yazarın diğer kitaplarından Kinyas ve Kayra ile ilgili bir hayli güzel yorumlar var.Günday'ın sonra okuyacağım kitabı da bu olacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder