24 Mayıs 2011 Salı

Şeytan,Melek ve Komünist - Nedim Gürsel


Şeytan,Melek ve Komünist
Nedim Gürsel
Doğan Kitap
Cinayetleriyle,ölüleriyle,savaşlarıyla,sürgünleriyle...Nedim Gürsel kanlı 20. yüzyıla bir eleştiri getirmiş.Türkiye,Berlin,Moskova arasında gidip gelen geçtiğimiz yüzyılın siyasetine,şiddetlerine,komünizme tanık oluyoruz bu kitapta.Ve tüm bunların arasında kitabı kısa bir Nâzım Hikmet hikayesi olarakta okuyabilirsiniz.

Kitabın ilk bölümünde baş karakterlerden biri olan biyografi yazarının Berlin'e gelişini okuyoruz.Biyografi yazarının Berlin'e gelmesinin nedeni ise Nazım Hikmet ilgili bazı belgeler alacak olmasıdır.Berlin'i bu yazarın anılarıyla,hayelleriyle birlikte geziyoruz.Kitabın bence en güzel kısımlarından biri.

İkinci bölümde ise Şeytan lakaplı bir muhbirin Nazım Hikmet an be an izleyerek Demokratik Alman Cumhuriyetinin istihbarat birimi olan Stasi'ye gönderdiği notlar ile Nazım Hikmet'in zorluklarla dolu hayatına kısmen tanık oluyoruz.N. Hikmet'in bir şair olarak siyasetin içinde edindiği yer ve gerek kendi ülkesine gerek diğer ülkelere gerekse TKP'ye olan etkilerini görüyoruz.Tüm bunlarında yanında hayranlıklar,öfkeler ve aşklarda bu bölümde yer alıyor.


Diğer bölümlerde ise; Berlin'i asker,piç,eşcinsel,muhbir,komünist olan Ali Albayrak'ın yaşadıklarıyla tekrar dolaşıyoruz.Bu karakter kitapta tartışma yaratabilecek en önemli konu.Eşcinsel asker kavramı Türk toplumunun pekta alışık olduğu bir olgu değil neticesinde.Nedim Gürsel'in kendisinin söylediği gibi aslında bazı konuları sarsmak ve böyle de olabileceğini göstermek için bir çok zıtlığı bu karakterde toplamış.

Nedim Gürsel'in çıkmış bir sürü kitabı ve aldığı bir çok ödül var ancak internette yazarla ilgili pek fazla yorum göremedim.Bu da beni bir hayli şaşırttı açıkçası.Ancak devamında ise yazdığı Allah'ın Kızları kitabından dolayı bir hayli tepki çekmiş.Hatta devamında yargılanmış.Bir yazarın yazdığı bir kitaptan dolayı yargılanması ileri demokrasiyi yaşadığımız şu günlerde tam isabet olmuş.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder